Frequently Asked Questions

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna. De är ordnade kronologiskt efter bokningsprocessen: från frågor gällande "Sök och boka", vistelsen på plats slutligen till frågor gällande avresan.

1. Sök och boka

  • Hur hittar jag rätt resa?
    Har du ett favoritdatum för din semester kan du använda söktjänsten Sök och boka. Här kan du bl.a. avgränsa din sökning till ett bestämt resmål och ange antal personer. Alternativt kan du gå via våra resekategorier eller våra Last-Minutes. Letar du efter en vecka med mycket skidåkning och festande till ett lågt pris? Titta då på våra events.
  • Vilka boendetyper finns och hur skiljer de sig från varandra?
  • Hur bokar jag?
  • Ingår liftkort?
  • Är det någon fördel att boka skid- eller snowboardlektioner och utrustning i förväg?
  • Vilka rabatter finns det?
  • Hur pass tätt inpå kan jag boka?
  • Vad innebär bokning "mot förfrågan"?
  • Hur löser jag in ett eller flera presentkort?
  • När och hur skall jag betala?
  • Kan jag lägga till något efter en slutförd bokning?
  • Är en bebis medförsäkrad hos föräldrarna?
  • Kan jag boka en tvåveckorsresa?
  • Hur hittar man ett rullstolsanpassat boende?
  • Kan jag som minderårig boka en resa?
  • Är mina data krypterade?

2. Avbokning av resa

  • Hur kan jag avbeställa min bokade resa?
  • Hur kan jag undvika avbokningskostnader?
  • Är det vettigt med en avbeställningsförsäkring eller ett reseskydd?
  • Hur fungerar avbeställningsförsäkringen och reseskyddet?

3. Inför resan

  • Vad måste jag tänka när jag bokar en resa utomlands (pass, visum, hälsa)?
  • När och hur får jag de slutliga reseunderlagen?
  • Måste jag ta med mig sängkläder/handdukar?
  • Vad finns det för köksutrustning i lägenheterna?
  • Vad bör jag packa ner? Finns det någon packlista?

4. Resa och ankomst

  • Får jag en vägbeskrivning vid egen transport?
  • Vilka resemöjligheter finns det?
  • T.o.m. vilket klockslag bör jag checka in hos boendet?
  • Hur kan jag bäst utnyttja ankomstdagen?

5. På plats

  • Måste jag betala kurtaxa?
  • Skall depositionen för lägenheten erläggas i kontanter eller med kreditkort?
  • När får jag tillbaka depositionen?
  • Erbjuds det skid- och snowboardlektioner?
  • På vilket språk undervisar skidlärarna?
  • Vilka måltider ingår i boendet?
  • Var serveras måltiderna, om jag har tillbokat dessa extra?

6. Hemresa

  • När måste jag checka ut?
  • Kan jag åka skidor under hemresedagen?
  • När börjar hemresan?

7. Allmänna frågor

  • Vad innebär Best-Price-garantin?
  • Vad innebär snögarantin?
  • Vad innebär boenden som heter "Frukostpensionat plus "ortnamn"?
  • Vad betyder tillägget "Sparpris" vid rums- eller boendenamnet?
  • Vad betyder utan måltider, frukost, halvpension, helpension, All Inclusive, dusch/WC?

Personlig rådgivning

Vill du ha hjälp med din bokning eller har du frågor?
08-506 396 22
Må-To: 09:00–16:00
Fr: Stängt
Lö-Sö: Stängt

16-05-05: Stängt
16-05-16: Stängt
16-05-26: Stängt