Nyhetsbrev

Skaffa fördelar genom att registrera dig för nyhetsbrevet!

Ytterligare reseinformation

Avbokningsförsäkringar

Försäkring

Vi hoppas verkligen att din semester fortgår smidigt från början till slut och att alla medresenärer återvänder från semestern friska och utvilade. Icke desto mindre kan saker och ting gå fel under en aktiv semester. Därför är det en absolut nödvändighet att alla semesterfirare har en fullgod reseförsäkring vid bokning och genomförande av en utlandssemester.

Vilket skydd behöver jag?

Du har valet mellan avbeställningsskydd (inkl. försäkring av avbruten resa) och fullständigt reseskydd. Försäkringen är HanseMerkur Reiseversicherung AB, en av Tysklands ledande reseförsäkringar med mer än 46 års erfarenhet.

Hur anmäler jag en skada om min resa måste avbokas på grund av en försäkrad händelse?

Om huvudanmälaren avbokar resan, erhåller huvudanmälaren en nu faktura av oss (avbokningsbekräftelse inklusive faktura) för de avbokningskostnader som uppstått. Om du har bokat avbeställningsskydd och resan avbokas på grund av en försäkringshändelse (se försäkringsvillkoren), måste den försäkrade personen kontakta HanseMerkur försäkringen (inte oss). På försäkringsbeviset hittar du kontaktinformationen till försäkringsgivaren. Du kommer att bli informerad av försäkringen om vilka dokument som är nödvändiga (t ex bokningsbekräftelse, läkarintyg, försäkringsbeviset) för att erhålla ersättningen.
Vänligen notera att en skadeanmälan måste göras omgående.

  Avbeställningsförsäkring Reseskydd
Reseavbeställningsskydd
Semestergaranti (Reseavbrottsförsäkring)
Reseförsäkring med sjukförsäkring
Bagageförsäkring

Premienivå* Avbeställningsförsäkring Reseskydd
Upp till 1 100 kr per person   89 kr 129 kr
Upp till 2 200 kr per person 165 kr 229 kr
Upp till 3 300 kr per person 229 kr 319 kr
Upp till 5 500 kr per person 309 kr 385 kr
Upp till 7 700 kr per person 429 kr 539 kr
Upp till 11 000 kr per person 539 kr 649 kr
Upp till 16 500 kr per person 715 kr 825 kr
Upp till 22 000 kr per person 825 kr 1 045 kr
* premienivån beror på resepriset per person

Tjänster för avbeställningsförsäkring

  • Sjuk innan resan? Avbeställningsskyddet hjälper dig! Sjukdomar är vanligaste skälet till att avboka en resa. Du bör i alla fall försäkra dig mot denna och andra risker för att slippa betala dyra avbokningskostnader.
  • Din mamma har råkat ut för en olika? Semestergarantiförsäkringen ersätter ytterligare kostnader för hemresa och outnyttjade resetjänster.

Ytterligare tjänster för reseskydd

  • 40 graders feber kl 0.00? Reseförsäkringen med sjukförsäkring ersätter dina kostnader för behandling eller hemtransport.
  • Var hittar man rätt läkare på plats? Försäkringens Bekymmersfri-service hjälper dig 24 timmar dagligen.
  • Borttappat bagage? Bagageförsäkringen ersätter dig för det aktuella värdet.
På så sätt kan du luta dig tillbaka och koppla av: före, under och efter din resa.
Boka din reseskydd direkt i bokningsprocessen!

Viktig information (vänligen beakta innan du sluter försäkringsavtalet)

Denna tjänstebeskrivning återger endast utdrag ur försäkringsinnehållet. De fullständiga försäkringsvillkoren inkl. reglerna till självrisk och ytterligare information hittar du på Försäkringspolicy (PDF).

Mer information om försäkringen erhålls direkt hos HanseMerkur (informationsnummer +49 (0)40 4119–2300).

Skadeärenden hanteras på tyska eller engelska.

Bebisar

Till småbarn (till och med 24 månader gamla vid resans början) kan ingen försäkring tecknas. Om detta önskas, kan en försäkring fixas på egen hand (inte möjligt genom oss).

Beställningsfrist

Försäkringen avslutas direkt vid bokningen och senast 30 dagar före resans början. Om det är mindre än 30 dagar mellan resans bokning och resans början, måste teckningen ske på bokningsdagen eller senast inom 3 arbetsdagar efter resebokningen.