Personlig rådgivning

Vill du ha hjälp med din bokning eller har du frågor?

08-506 396 22

Öppettider

Må-To: 09.00–18.00
Fr: 09.00–15.30
Lö-Sö: Stängt

2024-03-29: Stängt
2024-04-01: Stängt

Vanligen ställda frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna. De är ordnade kronologiskt efter bokningsprocessen: från frågor gällande "Sök och boka", vistelsen på plats slutligen till frågor gällande avresan.

Innehållsförteckning

  1. Sök och boka
  2. Betalning
  3. Inför resan
  4. Resa och ankomst
  5. På plats
  6. Hemresa
  7. Avbokning av resa
  8. Värva en vän
  9. Allmänna frågor

1. Sök och boka

  • Hur hittar jag rätt resa?
    Har du ett favoritdatum för din semester kan du använda söktjänsten Sök och boka. Här kan du bl.a. avgränsa din sökning till ett bestämt resmål och ange antal personer. Alternativt kan du gå via våra resekategorier eller våra Last-Minutes. Letar du efter en vecka med mycket skidåkning och festande till ett lågt pris? Titta då på våra events.
  • Vilka boendetyper och boendekategorier finns det?
  • Hur bokar jag?
  • Ingår liftkort?
  • Är det någon fördel att boka skid- eller snowboardlektioner och utrustning i förväg?
  • Vilka rabatter finns det?
  • Hur pass tätt inpå kan jag boka?
  • Vad innebär det att boka "mot förfrågan"?
  • Hur löser jag in ett eller flera presentkort?
  • Kan jag lägga till något efter en slutförd bokning?
  • Är en bebis medförsäkrad hos föräldrarna?
  • Kan jag boka en tvåveckorsresa?
  • Hur hittar man ett rullstolsanpassat boende?
  • Kan jag som minderårig boka en resa? Behövs en samtyckesförklaring?
  • För vilka datum rekommenderas en tidig bokning särskilt?
  • Är mina data krypterade?
  • Kan jag ta med mitt husdjur på semestern?
  • Hur fungerar meddelandetjänsten för information om när boenden kan bokas?

2. Betalning

  • När och hur betalas resan?
    Med mottagandet av resebekräftelsen förfaller förbetalningen på 25 % av resepriset (i förekommande fall också den bokade reseförsäkringen). Restbetalningen förfaller 6 veckor före ankomstdatum. För bokningar inom 6 veckor innan ankomstdatum förfaller det samlade beloppet direkt.

    Betalning kan göras mot faktura eller med kreditkort.

    Resedokumenten skickas ut först när hela resan har betalats. Dokumenten skickas ut tidigast 14 dagar före ankomstdatum.
  • Hur genomförs betalning per faktura?
    Inom ett par dagar efter bokningen erhåller du en resebekräftelse per e-mail, med betalningsinstruktioner. Vårt konto är ett eurokonto som öppnats hos Commerzbank Köln. För att undvika extra avgifter rekommenderar vi att du väljer SEPA-överföring.
    Eventuella provisioner och transaktionsavgifter måste betalas av dig. Välj "OUR" för att undvika ytterligare en överföring med nya avgifter.
    Vänligen genomför banköverföringen inom utsatt tid.

    Vid kortfristiga bokningar mot faktura behöver vi ett giltigt betalningsbevis så att vi i god tid innan resans början kan skicka ut dina resedokument.
    Skicka beviset per e-mail till info-se@snowtrex.com, eller faxa till +49 221 33 60 62949.

    Betalningsbeviset måste innehålla följande:

    • Mottagare är ”TravelTrex GmbH“.
    • Bankförbindelsen (IBAN och BIC-adress) tillhörande TravelTrex GmbH måste vara fullständigt, korrekt och tydligt inmatad – dessa data hittar du på din resebekräftelse/räkning.
    • Bankens logo måste vara synlig.
    • Beloppet måste stämma överens med det utkrävda beloppet.
    • Beviset får inte vara ett Word- eller textdokument.
    • En anteckning måste finnas där det står att överföringen har genomförts: t.ex. ett screenshot från din onlinebank inkl. uppgifter om transaktionsnummer eller ett bevis i pappersform med din underskrift samt underskrift och stämpel från din bank.
    • Ditt saldo måste vara synligt och får efter överföringen inte vara ett minusbelopp.
    Nedan följer instruktioner om hur du kan skicka oss ett betalningsbevis från din onlinebank per e-post:

    1. När du har rätt sida framme på din skärm, vänligen
      • tryck på tangenten ”Print Scrn“ eller
      • både “Ctrl“ och “Print Scrn“ samtidigt
      för att göra ett screenshot.
    2. Öppna ett Worddokument och infoga ditt screenshot med ”Ctrl" och ”V".
    3. Spara din fil och skicka oss denna som bilaga till ett e-mail.

    Efter att vi har emottagit ett giltigt betalningsbevis skickar vi dina reseunderlag fr.o.m. 14 dagar före resans början till dig.
  • Hur genomförs betalning per kreditkort?
    Vänligen ha följande data i beredskap vid bokningen:
    • Kreditkortinstitut
    • Kortinnehavare
    • Kreditkortnummer
    • Giltighetsdatum
    • CVC-kod

    CVC-kod

    Visa och Mastercard består CVC-koden av de tre sista siffrorna i underskriftsfältetbaksidan av kreditkortet.


    American Express

    American Express-kort finner du den fyrsiffriga CVC-koden på framsidan av kreditkortet över kortnumret.
    Vänligen tänk på att en avgift motsvarande 3 % av resans pris tillkommer vid betalning med American Express. Betalning med VISA och Mastercard är kostnadsfritt.

    Genomförandet av transaktionen utförs av betalningstjänstoperatören Stripe. Mer information hittar du här.

    Obs! Direkt efter genomförd onlinebokning så kommer ett belopp om upp till 1$ (1 amerikansk dollar) att dras från ditt konto. Beloppet kommer att återbetalas direkt efteråt, och transaktionen genomförs endast för att verifiera ditt kort.

  • Är mina data krypterade?
    Vi använder den senaste krypteringsteknologin i form av Secure Socket Layers (SSL), för att skydda dina personliga data och överföra dem krypterade. SSL anses vara den säkraste metoden för att överföra data på internet. Varje datautbyte som sker mellan din browser och vår webbplats, när det gäller åtkomst till personliga data, är krypterad och därmed säker mot förlust, manipulation, skador och fel. Dina personliga data är i säkra händer hos oss!
    Mer information om dataskydd finner du här.

3. Inför resan

  • Vad måste jag tänka när jag bokar en resa utomlands (inrese- och hälsobestämmelser)?
  • När och hur får jag de slutliga reseunderlagen?
  • Måste jag ta med mig sängkläder/handdukar?
  • Vad finns det för köksutrustning i lägenheterna?
  • Vad bör jag packa ner? Finns det någon packlista?

4. Resa och ankomst

  • Får jag en vägbeskrivning vid egen transport?
  • Vilka resemöjligheter finns det?
  • T.o.m. vilket klockslag bör jag checka in hos boendet?
  • Hur kan jag bäst utnyttja ankomstdagen?

5. På plats

  • Måste jag betala kurtaxa?
  • Skall depositionen för lägenheten erläggas i kontanter eller med kreditkort?
  • När får jag tillbaka depositionen?
  • Erbjuds det skid- och snowboardlektioner?
  • På vilket språk undervisar skidlärarna?
  • Var kan jag hämta min hyresutrustning?
  • Vilka måltider ingår i boendet?
  • Var serveras måltiderna, om jag har tillbokat dessa extra?

6. Hemresa

  • När måste jag checka ut?
  • Kan jag åka skidor under hemresedagen?
  • När börjar hemresan?

7. Avbokning av resa

  • Hur kan jag avbeställa min bokade resa?
  • Hur kan jag undvika avbokningskostnader?
  • Kan jag boka om min bokade resa?
  • Är det vettigt med en avbeställningsförsäkring eller ett reseskydd?
  • Hur fungerar avbeställningsförsäkringen och reseskyddet?

8. Värva en vän

  • Hur fungerar "Värva en vän" hos SnowTrex?
  • Vad tjänar jag på att värva nya kunder?
  • Vem kan värva vem – och hur fungerar det?
  • När och hur skickas presentkortet ut?
  • Var och hur kan presentkortet lösas in?
  • Hur länge är presentkortet giltigt?
  • Var kan jag se mitt presentkorts värde? Var kan jag se hur många vänner jag värvat?
  • Hur får jag tag på länken, för att kunna värva vänner?
  • En vän har glömt att klicka på rekommendationslänken innan han bokade. Kan provisionen från bokningen även i efterhand tillgodoskrivas mig?

9. Allmänna frågor

  • Vad innebär Best-Price-garantin?
  • Vad innebär snögarantin?
  • Vad innebär boenden som heter "Frukostpensionat plus "ortnamn"?
  • Vad betyder tillägget "Sparpris" vid rums- eller boendenamnet?
  • Vad betyder utan måltider, frukost, halvpension, helpension, All Inclusive, dusch/WC?
  • Vad innebär Crazy Booking Night?